Traditional finance and crypto finally converge
The year 2020 was a watershed year in every aspect for crypto mainstream adoption (and regulation). The first first 9 months delivered a surge in the popularity of decentralized finance (DeFi) and peer-to-peer transfers that brought their own regulatory challenges, while the 2nd half brought accelerated mainstream adoption and insatiable demand from financial institutions such as MassMart, MicroStrategy, Grayscale and PayPal, propelling Bitcoin’s price to new heights. However, the final quarter of 2020 saw discouraging regulatory intervention against BitMEX and Ripple, as well as a slew of regulatory proposals in the U.S. that did nothing to dampen market sentiments. The latest wave of price action to record highs is driven by a seemingly insatiable institutional demand for Bitcoin, after a decade of regulatory uncertainty came to an end.
Finanza tradizionale e crittografia finalmente convergono
L'anno 2020 è stato un anno spartiacque in ogni aspetto per l'adozione (e la regolamentazione) delle criptovalute. I primi 9 mesi hanno prodotto un'impennata nella popolarità della finanza decentralizzata (DeFi) e dei trasferimenti peer-to-peer che hanno portato le loro sfide normative, mentre la seconda metà ha portato un'adozione mainstream accelerata e una domanda insaziabile da istituzioni finanziarie come MassMart, MicroStrategy , Scala di grigi e PayPal, spingendo il prezzo di Bitcoin a nuovi livelli.Tuttavia, l'ultimo trimestre del 2020 ha visto scoraggianti interventi normativi contro BitMEX e Ripple, oltre a una serie di proposte normative negli Stati Uniti che non hanno fatto nulla per smorzare i sentimenti del mercato. L'ultima ondata di azioni sui prezzi ai massimi storici è guidata da una domanda istituzionale apparentemente insaziabile di Bitcoin, dopo che un decennio di incertezza normativa è giunto al termine.
The FATF Travel Rule The Financial Action Task Force (FATF) followed up on its 2019 adoption of Recommendation 16’s new “Travel Rule” guidance with its first 12-month review in June 2020.
The follow-up review assessed the regulatory progress made by member nations and the private sector, specifically Virtual Asset Service Providers (VASPs) and technical solution providers (TSPs) such as Sygna Bridge. The FATF recognized industry progress and announced a second Travel Rule review in June 2021 to meet enhanced Travel Rule implementation. In the face of growing support for new fields like DeFi, peer-to-peer transfers, stablecoins and CBDCs, the FATF has acknowledged the need to monitor and identify emerging risks. This will be something to look out for in its second review come June 2021
La regola di viaggio GAFI La Financial Action Task Force (FATF) ha seguito l'adozione nel 2019 della nuova guida "Regola di viaggio" della Raccomandazione 16 con la sua prima revisione di 12 mesi nel giugno 2020.
La revisione di follow-up ha valutato i progressi normativi compiuti dagli Stati membri e dai privati settore, in particolare Virtual Asset Service Provider (VASP) e Technical Solution Provider (TSP) come Sygna Bridge. Il GAFI ha riconosciuto i progressi del settore e ha annunciato una seconda revisione delle regole di viaggio nel giugno 2021 per soddisfare l'implementazione migliorata delle regole di viaggio. Di fronte al crescente supporto per nuovi settori come DeFi, trasferimenti peer-to-peer, stablecoin e CBDC, il FATF ha riconosciuto la necessità di monitorare e identificare i rischi emergenti. Questo sarà qualcosa a cui prestare attenzione nella sua seconda revisione a giugno 2021.
Global Regulatory Roundup Asia continues to lead the way in crypto adoption
In 2020, Asia continued to lead cryptocurrency adoption and effective regulation. Jurisdictions such as Singapore, South Korea, Japan and Hong Kong have recognized the advantage of being a first-mover in crypto regulations, and clearly taken the Travel Rule and other FATF guidance into consideration when developing frameworks for regulation. Singapore garnered industry praise with its regulatory developments in the crypto asset space, exceeding even FATF Travel Rule requirements with the Payment Services Act (PSA) enacted this year.
Raccolta normativa globale
L'Asia continua a fare da apripista nell'adozione delle criptovalute Nel 2020, l'Asia ha continuato a guidare l'adozione della criptovaluta e una regolamentazione efficace. Giurisdizioni come Singapore, Corea del Sud, Giappone e Hong Kong hanno riconosciuto il vantaggio di essere una prima mossa nelle normative crittografiche e hanno chiaramente preso in considerazione la Regola di viaggio e altre linee guida GAFI durante lo sviluppo di quadri normativi. Singapore ha raccolto elogi del settore con i suoi sviluppi normativi nel settore delle criptovalute, superando persino i requisiti delle regole di viaggio FATF con il Payment Services Act (PSA) emanato quest'anno.
The U.S. is still playing cat-and-mouse with crypto companies
In North America, U.S. regulators, led by outgoing appointees of the Trump administration, made several strong plays, both good and bad for the crypto industry. In July 2020, the U.S. federal banking regulator Office of the Comptroller (OCC) clarified that banks could indeed offer custodial services to crypto investors. Not all news after that was positive: October: FinCEN proposed that the Bank Secrecy Act (BSA) data-collection requirement threshold for MSBs be lowered from $3,000 to $250 for funds transfers December: FinCEN proposed that MSBs like crypto exchanges must collect KYC data on transactions with “unhosted” AKA private wallets. The industry is given 15 days to respond December: Democrat congress members put forward the Stable Act to hold stablecoin issuers to the same standards as banks (December) and also vouch to roll back the OCC’s crypto reforms October/December: The CFTC and SEC respectively charged BitMEX and Ripple with violating U.S. financial laws With the Biden administration not commiting to a firm stance on the crypto industry yet, there is warranted uncertainty as to which direction the new U.S. government will take on crypto regulations. The U.S. is still playing cat-and-mouse with crypto companies In North America, U.S. regulators, led by outgoing appointees of the Trump administration, made several strong plays, both good and bad for the crypto industry. In July 2020, the U.S. federal banking regulator Office of the Comptroller (OCC) clarified that banks could indeed offer custodial services to crypto investors. Not all news after that was positive: October: FinCEN proposed that the Bank Secrecy Act (BSA) data-collection requirement threshold for MSBs be lowered from $3,000 to $250 for funds transfers December: FinCEN proposed that MSBs like crypto exchanges must collect KYC data on transactions with “unhosted” AKA private wallets. The industry is given 15 days to respond December: Democrat congress members put forward the Stable Act to hold stablecoin issuers to the same standards as banks (December) and also vouch to roll back the OCC’s crypto reforms October/December: The CFTC and SEC respectively charged BitMEX and Ripple with violating U.S. financial laws With the Biden administration not commiting to a firm stance on the crypto industry yet, there is warranted uncertainty as to which direction the new U.S. government will take on crypto regulations.
Gli Stati Uniti stanno ancora giocando al gatto e al topo con le società crittografiche
In Nord America, i regolatori statunitensi, guidati da nominativi uscenti dell'amministrazione Trump, hanno fatto diversi giochi forti, sia positivi che negativi per l'industria criptata. Nel luglio 2020, il regolatore bancario federale degli Stati Uniti Office of the Comptroller (OCC) ha chiarito che le banche potrebbero effettivamente offrire servizi di custodia agli investitori crittografici. Non tutte le notizie successive furono positive: Ottobre: FinCEN ha proposto di abbassare la soglia dei requisiti di raccolta dati del Bank Secrecy Act (BSA) per MSB da $ 3.000 a $ 250 per i trasferimenti di fondi Dicembre: FinCEN ha proposto che gli MSB come gli exchange di criptovalute debbano raccogliere dati KYC sulle transazioni con portafogli privati AKA "non ospitati". L'industria dispone di 15 giorni per rispondere Dicembre: i membri del Congresso Democratico hanno presentato lo Stable Act per mantenere gli emittenti di stablecoin agli stessi standard delle banche (dicembre) e garantiscono anche di annullare le riforme crittografiche dell'OCC Ottobre / dicembre: CFTC e SEC hanno addebitato rispettivamente a BitMEX e Ripple la violazione delle leggi finanziarie statunitensi Con l'amministrazione Biden che non si è ancora impegnata in una posizione ferma sull'industria delle criptovalute, è giustificata l'incertezza sulla direzione in cui il nuovo governo degli Stati Uniti prenderà le normative crittografiche.
Europe goes long on digital finance
Across the pond, the European Commission followed up the January promulgation deadline of its 5th Anti-Money Laundering Directive (AMLD5) by proposing a comprehensive Digital Finance Strategy framework, which covers cryptocurrency regulation in its Markets in Crypto Assets (MiCA) proposal and is expected to only come into effect in 2024. Unresolved issues such as data privacy and the drawn-out Brexit agreement further complicate the European landscape. Africa and Latin America test the waters Africa and Latin America present some of the most compelling use cases for cryptocurrencies, yet still suffer slow regulatory reforms as governments adopt a “wait and see” approach, perhaps waiting to see what Asia, Europe and the U.S. do first given the larger volumes from those regions. South Africa continues to be an outlier, following their 2019 efforts with new draft recommendations that crypto assets be treated as a financial product.
L'Europa punta molto sulla finanza digitale
Dall'altra parte dello stagno, la Commissione europea ha seguito la scadenza per la promulgazione di gennaio della sua quinta direttiva antiriciclaggio (AMLD5) proponendo un quadro completo della strategia di finanza digitale, che copre la regolamentazione delle criptovalute nella sua proposta Markets in Crypto Assets (MiCA) e si prevede entrerà in vigore solo nel 2024. Questioni irrisolte come la riservatezza dei dati e il prolungato accordo Brexit complicano ulteriormente il panorama europeo. L'Africa e l'America Latina mettono alla prova le acque L'Africa e l'America Latina presentano alcuni dei casi d'uso più convincenti per le criptovalute, ma subiscono ancora lente riforme normative poiché i governi adottano un approccio "aspetta e guarda", forse in attesa di vedere cosa fanno per prima l'Asia, l'Europa e gli Stati Uniti visti i volumi maggiori da quelle regioni. Il Sudafrica continua a essere un'anomalia, in seguito agli sforzi del 2019 con una nuova bozza di raccomandazioni secondo cui le risorse crittografiche devono essere trattate come un prodotto finanziario.
Private sector interoperability
Crypto’s private sector rallied collaboratively to build new solutions meeting FATF guidance. The Joint Working Group (JWG), created by the Chamber of Digital Commerce, Global Digital Finance and the International Digital Asset Exchange Association, unveiled the first unified messaging standard for information sharing with its InterVASP Messaging Standard (IVMS101) in May 2020, which was subsequently integrated and is being utilized by Sygna Bridge. This interoperability across solutions is considered essential for VASPs, who will potentially engage with different solutions, and has been prioritized by the FATF in its 12-Month Review. It will likely continue to foster closer industry cooperation until the FATF’s next review in mid-2021.
Interoperabilità del settore privato
Il settore privato di Crypto si è mobilitato in modo collaborativo per creare nuove soluzioni che soddisfacessero le indicazioni del GAFI. Il Joint Working Group (JWG), creato dalla Camera di commercio digitale, Global Digital Finance e International Digital Asset Exchange Association, ha presentato il primo standard di messaggistica unificata per la condivisione delle informazioni con il suo InterVASP Messaging Standard (IVMS101) nel successivamente integrato ed è utilizzato da Sygna Bridge. Questa interoperabilità tra soluzioni è considerata essenziale per i VASP, che potenzialmente si impegneranno con soluzioni diverse, ed è stata data la priorità dal GAFI nella sua revisione di 12 mesi. Probabilmente continuerà a promuovere una più stretta cooperazione industriale fino alla prossima revisione del GAFI a metà 2021.
Regulations: What to Expect in 2021
While COVID-19 is expected to continue adversely affecting every economy on earth, a few things are certain. There is no reset button on plans to regulate the crypto industry. And no company is too big or small to ignore. Recommendation 16 is the first of several other pieces of guidance we can expect from FATF. It may be reasonable to expect something on P2P guidance from FATF in 2021 given the FinCEN attempt, which will build upon R.16. VASPs will also likely have to contend with increasing global regulations that demand more of them in terms of information-sharing, AML compliance and interoperability, which will force them to build out their AML strategies in anticipation of more regulatory scrutiny and greater competition to come. Stringent regulations will continue to create trial-by-fire challenges for VASPs and put ill-prepared ones to the sword as bigger institutions enter the industry and market forces become stronger. From the momentum created in 2020, it is foreseeable that the convergence of traditional finance and the crypto industry through tighter regulation will continue unabated.
Regolamenti: cosa aspettarsi nel 2021
Mentre si prevede che COVID-19 continuerà a influenzare negativamente ogni economia sulla terra, alcune cose sono certe. Non esiste un pulsante di ripristino sui piani per regolamentare il settore delle criptovalute. E nessuna azienda è troppo grande o piccola per essere ignorata. La Raccomandazione 16 è la prima di molte altre linee guida che possiamo aspettarci dal GAFI. Potrebbe essere ragionevole aspettarsi qualcosa sulla guida P2P da FATF nel 2021 dato il tentativo FinCEN, che si baserà su R.16. I VASP dovranno probabilmente anche fare i conti con le crescenti normative globali che ne richiedono di più in termini di condivisione delle informazioni, conformità AML e interoperabilità, il che li costringerà a sviluppare le loro strategie AML in previsione di un maggiore controllo normativo e di una maggiore concorrenza a venire. Regolamenti rigorosi continueranno a creare sfide di prova per fuoco per i VASP e mettere a ferro e fuoco quelli mal preparati man mano che istituzioni più grandi entreranno nel settore e le forze di mercato diventeranno più forti. Dallo slancio creato nel 2020, è prevedibile che la convergenza della finanza tradizionale e dell'industria delle criptovalute attraverso una regolamentazione più rigorosa continuerà senza sosta.